Kis felháborodás

2011.10.15. 15:54

 

Kis felháborodás...
(avagy rituális megköveztetésre jelölöm magam, de!)

 

Tudom, megígértem, hogy csendben maradok, de mégis, van, ami már nekem fájdalmas szintet ért el, és kénytelen vagyok újra a szavak útjára tévedni...

http://www.168ora.hu/itthon/polgar-dora-interju-84026.html az inditatása a következő irománynak, mert úgy érzem, hogy propagandisztikus idiotizmus áldozatává akar válni megint az engem körbe vevő emberek tömege...

De miért is akaszt ki? Miért is ellenzem az első ránézésre „hűde jó” megmozdulást ? Mert érvek nélküli, gyakorlatilag propagandára helyezett megmozdulás, melynek valójában semmi más célja nincs, mint hőbörögni.

Érveknek festő szavakat vágnak az asztalra, és tiltakoznak, de miért is ? Mert kötelező tandíjt készül bevetni a kormány, mert megkövetelné tőlük, hogy ha már ingyen tanultak, legalább némi termelő erőt képviseljenek az országban ?

De kínálnak bármit is? A fojtott agresszión túl, felmutatnak bármit is, ami több lenne az átlag birka bégetésénél, a pásztor kutya ellen? Nem, nem tesznek, de még csak nem is szándékoznak, csak követelnek, semmi kompromisszumra mutató hajlamot felmutatva...

 

Itt az ideje, hogy leszögezzem, nem voltam, és nem is leszek kormánypárti, semmilyen rendszer mentén, mielőtt szavaim mögé bárki is olyat festene, ami nincs. Nem támogatok semmilyen anarchisztikus rendszert, hívják bárminek is, ahol az előbbre jutás alapja a megfelelően elhelyezett tőke, legyen szó ismeretségi tőkéről, vagy épp anyagiról...

És, ezért nem is támogatom, sőt egyenesen ellenzem ezt a tiltakozós mókát, és csak figyelem őket.

Megmozdultak, és szövetkeznek, de továbbra is csak kárálnak, mondván, egyszer már bejött a diáksereg a kormány ellen (ld. történelem), most is bejöhet, sőt, be kell jönnie.

Ha mégsem így lenne, lehet arra hivatkozni, hogy fránya elnyomó kormány, és kegyetlen diktatúra...

Persze, az mellékes, hogy ezen emberek még 2-3 évvel korábban lelkesen lobogtatták a mostani kormány zászlaját, mert húde szépeket mondtak.

Pedig, akkor is tudták, ha tényleg értelmiségiek, hogy ez csak propaganda, semmi mást nem szolgál, mint minél több ember felszólítását, a nekik megfelelő cselekvésre. Például, egy X jó helyre történő helyezésére, vagy ahogy most is, harcolni azért, hogy az XY egyetem, és az oda járó diákok seregletének jó legyen. Mert, az összes megszólalásukból, pontosabban megszólalásából csak és kízárólag ez jön le, sehol nem kerülnek elő a többiek, akiket ugyanúgy fenyegetnek(csak ha erőt képviselhetnek mellettük, az érdekükben), vagy bármi más gond, ami nem mindenkit érintene egyszerre.

Le a tandíjjal, ne kössenek röghöz ? Miért? Mert utána kimennek majd külföldre megvagyonosodni, csakhogy esetleg ott megházasodjanak, majd ott is maradjanak, a jobb „megélhetési viszonyok jegyében”?

Cserébe meg semmi, amit vissza adnának, mert a „kettős adózás rémes dolog”, meg akkor már inkább felveszi a külföldi állampolgárságot, minthogy fizessen a hazájának?

Arról nem is téve említést, hogy mindezt úgy, hogy semmi ellen ígéret nincs, még csak egy szó sem, csak legyen nekünk jó, és kész. A többiek, az ország nem egyetemen/főiskolán tanuló rétege, azok, akik dolgoznak, illetve akik még csak nem is terveznek egyetemre menni, középszinttel megelégednek, azok meg fulladjanak meg... Vagy, legalábbis nagyon nem számítanak...

Komolyan, ennyire szűk látókörű lenne a magyar értelmiségnek nevezett réteg? Saját érdekein túl, mindenki máséra nagy ívben tesz ?

De inkább nem szaporítom a szavakat feleslegesen, csak egy mondattal:

Ha tényleg így van, és nem sikerül tévednem, bánom, hogy magyar vagyok, és egyetemista. Mert, ez nem az az értelmiség, amit ekként is lehetne nevezni, nagyon nem...

A bejegyzés trackback címe:

https://sadbuttrue.blog.hu/api/trackback/id/tr333305204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gogerham 2011.10.15. 16:27:20

Valóban sok mindent figyelmen kívül hagy, de te sem képzelted ám magadat az ő helyzetükbe. Képzeld el, ha egyszer az a hír röppenne fel, hogy a BME-t bezárják (bár teljesen elképzelhetetlen, hogy ilyen valóban megtörténjen, mint ahogyan a Corvinus esetében is... mégis képzeld el!).

Van igazság az 50 kilós Corvinus leányzó szavaiban is és van igazság a te szavaidban is.

Ösztönözhetik a népet tanulásra olyan koncepcióval, hogy "aki hülye haljon meg" (vagyis inkább éhen, ha továbbra is részt akar venni a felsőoktatásban), de ezen koncepciót általánosan kivetni egy olyan felsőoktatási infrastruktúrára, ami eleve nem egységes... Inkább hozhatnának olyan koncepciót, amiben kötelezik az intézményeket olyan sajátos rendszer kidolgozására, amelyben a nem megfelelően teljesítő hallgatókat tandíjra kötelezik. (Ez szerintem elég durván él már a BME esetében. Nem hiába vágják át az alsó hányadot költségtérítésesre minden évben.)

FenrirWolf 2011.10.15. 16:32:28

@gogerham: Üdv,
Igazából egyet kell értenem veled, és el is fogadnám a hölgyemény szavait, ha nem azt propagálná mögé, hogy "jajj én mindenkiért vagyok!", és nem dicsérné mindenki őt, mert "meg mert szólalni"...
Bár, tény, irományomból pont ez a dolog nem jön ki, csak, ha a sorok mögött nézed, hogy a hölgyeményt mindenki szószólójaként kezeltem, s e szerint is formáltam a véleményemet róla...
És, el tudom képzelni, de a Corvinust nem is akarják, akarták bezáratni, csak egybeforrasztani 1-2 egyetemmel... Csak, ez az önérzetüket eléggé megnyirbálta, amit igazából meg is tudok érteni... De, attól még, hogy elfogadom ezt a tényt, felháboríthat a hozzáállás, és az, hogy előbb van propaganda tervezetük, és anyaguk, mint összefoglalt, tartalmas programjuk, nemde ? :)

gogerham 2011.10.15. 16:40:47

@FenrirWolf: Nekem sem szimpatikus a hölgyemény és a retorika sem az erőssége, a hanglejtése olyan monoton, mint a vonathang mikor rajta utazol.
Bár szép és jó, hogy felszólalt. DE valóban nem világos, hogy pontosan miért is szólalt fel. Nyávogni én is tudok, de nem kezdek el, amíg nem mondom el, hogy inkább mit szeretnék. Ő(k) csak simán azt mondja(/ák): "EZT NE!"

Sad but true.

FenrirWolf 2011.10.15. 16:49:16

@gogerham: +1 :)
Azt hiszem, majdhogynem egyet értünk :) Az apróságok meg csak egyedivé teszik a meglátásunkat, ha jól értelmezem szavaid :)

pottyospitypang 2011.10.16. 16:04:05

Először is leszögezném, hogy szeretem és tisztelem a BME-seket, de - mint azt már előttem említették is - egy valami nagyon nem megy nektek: más cipőjébe beleképzelni magatokat.

Könnyű felháborodni azon, hogy miért akarnak külföldre menni a diplomások, de beszélgettél valaha frissen diplomázott orvosokkal? Én igen. Egyszerűn 0 kilátásuk van itthon, nincs elég rezidensi hely, egymást kell ölniük az éhbért kínáló rezidensi helyekért.. Pedig teszem azt, ők is szeretnének néhány éven belül családot. Esetleg lakást. Friss mérnöki diplomával kisétálva az egyetemről, többszörösét keresitek annak, amit legtöbbünk az életben valaha is fog. Így könnyű.

Félre ne értsd, nem támadni akarlak. Tökjó, hogy nektek van erre lehetőségetek. Csak próbáljátok már picit átérezni, milyen az a bizonytalanság, hogy bezár-e az egyetem, mielőtt diplomázik valaki, vagy lesz-e valaha lehetősége családot alapítani.

Abban egyetértek, hogy egyelőre semmibe kiáltás az egész, de semmivel nem rosszabb ez a fajta megszólalás, mint amit Hoffmann Rózsa produkál 2hetente, egy újabb irreális tervezettel. Mert megalapozottság épp abban sincs.

Megjegyzem, én sem fogok elmenni tüntetni. De nem gondolok rosszat arról, aki el szeretné mondani, hogy neki rossz.

Értem én, hogy az emberek alapvetően önzőek, és azt nézik, hogy nekik mi a jó, és nem arról van szó, hogy aki nem járt egyetemre, dögöljön meg, ők is megbecsült tagjai a társadalomnak. De ha mondjuk nem lenne ott még egy réteg, nevezetesen akit a GDP-t termelők tartanak el az adójukból segély címszóval, ráadásul olyanokat, akik életükben egyetlen percet sem dolgoztak, akkor lehet, hogy ők is szívesebben adóznának itthon.

FenrirWolf 2011.10.16. 19:18:14

@pottyospitypang: Üdv,
Értem az álláspontod, de a feltételezés, hogy nem képzeltem magam a helyükbe, sajnos nem helytálló.
Attól, hogy mérnök vagyok, még elég sok helyzetet megjártam (erről tanúskodhatna számodra a blog is ;) ), és elég sok mindent sikerült már megtapasztalnom.
Személy szerint azért lettem mérnök, mert ehhez értek a legjobban, itt lehetek a legeffektívebb tagja egy általam idealizált társadalomnak. (igen, van aki nem csak 1 db-ban gondolkozik, bár kevés...)
És lehet, hihetetlen, de valaha arra sem volt esély, hogy egyetemig eljussak, nem a tanulmányaim miatt, így könnyen arcoskodhatok én is, nemde ?
Megértem az orvosok helyzetetét, jobban mint hinnéd, de ez egy kétoldalú érem, és nem ebben a témában mennék bele... (az orvosi ellátást, és annak támogatást a betegek és az orvosok indukálják, és amolyan piaci törvényszerűen történnek a dolgok :) )
Értem én, hogy te csak mások szemszögét tartod szem előtt, és nem kötekedésképpen, de kérlek, akkor olvass a sorok mögé, mit is kritizáltam a fentebbi írásommal, mert nem hinném, hogy oly mélyen sikerült elrejtenem ;)
És, utolsó bekezdésedre egy dolgot mondanék: Az ország pillanatnyi termelő értékét éppen a háttérben futó, mellékesnek tekintet, kiszolgáló személyzetként tekintett szolgáltató iparunk tartja fel, mert minden más már szinte haldoklik. És, pont ezért tisztelem a boltost, és a takarítót is egyaránt, mert, gyakorlatilag ők a termelők, akik eltartanak mindenki mást, leszámítva a maradék keveset (nah jó, erős élére fordítva, a de te megfogalmazásod is... A népesség elhordozható százaléka olyan, amilyennek lefestetted. De a belső konfliktus mindig is kellett a népnek...De, kérlek, olvass még a blogon ;) )
Remélem, stílusom nem rettentett el a további olvasgatástól, de ha mégis, kérlek, egyet ne felejts el: ez a szöveg önmagában csak egy megszólalás, és mivel formailag épp egy blogon van, lehet értelmetlen is lenne kiragadni a blog alapmotívumát, és a "hátsó céljait"... ;)

FenrirWolf 2011.10.16. 19:20:39

(Zárójelben, kis szöveg magyarázatként : Csak szeretnék rámutatni, hogy attól, hogy fekete, még lehet (nagyon)sötétkék is az a szín ;) Vagyis, nincs két azonos "mérnök", és evégett, az általad kiadott skatulyát, ha megbocsájtasz, kissé már-már degradálónak érzem, nem magamra, hanem (leendő) mérnök társaimra nézve...)

FenrirWolf 2011.10.16. 19:28:19

(Illetve, még egy dolog, csak hogy az olvasók megunhassák a kommentjeim :P
Továbbra is az üres zászló zavar, amire csak egy nemet írtak, és semmi többet...
Lehet, hogy most rossz, és kegyetlen a sors, és mennyi ember szenved, de mutass más utat, és ne csak azt mond, hogy "elég"...
Így az általam kritizált propaganda sem lesz több, mint egy üres szlogenekből álló, ígéret halmaz, melynek már-már túlságosan is egyszerű a célja, pont annyira, hogy mindenki azt láthasson bele, amit akar...
Egyszer-kétszer egy ilyen szlogen miatt már felesleges vér folyt az országban... És nem lett jobb ettől, hiába mondták rá előtte, hogy "békés tüntetés"...
Per pillanat a szituáció engem teljes mértékig az East Park című animációs alkotás első részére emlékeztet [ld. www.youtube.com/watch?v=m7BXKsjAedg ])

pottyospitypang 2011.10.16. 20:27:58

Értem, amit mondasz, nagyrészt igazat is adok neked alapvetően, csak próbáltam kicsit árnyalni a képet, illetve, próbáltam meglebegtetni előtted az illetők motivációit. Nyilván, az eszközeik jelenleg nem megfelelőek. De nem tartom kizártnak, hogy előbb-utóbb megtalálják őket. :)

Nem szántam sértőnek és degradálónak a "skatulyát", viszont ennek az igazához tartom magam. Ilyen szintű szakmai sovinizmus nem sok egyetem hallgatóira jellemző. Már a gólyák is megtanulják gólyatáborban, gondolj a villanykari himnuszra. És viszonylag nagy mintavétel alapján szűrtem le ezt, nem 1-2-10 ember miatt.

FenrirWolf 2011.10.16. 20:38:55

@pottyospitypang: Most, hogy utána jártam, ki is vagy, legalább látom, mi alapján mondod :)
De hidd el nekem, a TTNY-en kivül is rengetegen vannak, és, valljuk be, elég kis hányadát teszik ki a VIK-nek, akik arclengetve, sovinisztikus módon himbálják magukat (és én sem 1-2 emberről beszélek), csak, ők le is tettek már valamit, és nem érnek rá zászlót lobogtatva villogni ;)(sőt, nem is szándékoznak annyira lengeni... Meglátásom szerint a kisebbség, 1-200,aki abból az évi cca. 1000 emberből ténylegesen ilyen, a maradék meg tanulni szeretne, és csak alkalmanként ölt arcot...
Azt meg nem is mondtam, hogy több karból állunk, amikor az egész BME-re, és nem csak a VIK-re utalunk ám ;) )
És, nekem sem 1-2-10 ember alapján van mintám, hanem elég széles, korokon átívelő spektrumból nézve...
Köszönöm az árnyalási oldalt, de nem a tényekkel volt a bajom, hanem azok értelmezésével, és kihasználásával, nem pedig a probléma feltárás, és megoldásával, sajnos... (pedig, inkább "fröcsögnék" a második végett :) )
Hát, legyen igazad, hogy megtalálják a megfelelő módot, de ez nem magyar jellemző sajnos...

pottyospitypang 2011.10.16. 21:32:46

Sok mindenről meggyőzhető vagyok, de ahhoz továbbra is tartom magam, hogy a VIK-en (bocsánat, az egész BME-ről tényleg nem tudok nyilatkozni) mindenkiben megvan ez a sovinizmus. Eltérő mértékben, de megvan. Nem is kell abban megnyilvánulnia, hogy valaki veri a mellét, hogy ő mekkora arc. És azt sem tagadom, hogy sok ember le tett már valamit az asztalra, sőt, szerintem alapvetően a VIK-et elvégzők egytől egyig iszonyatosan okos emberek. De ettől még (vagy éppen ezért) mindig többnek fogják gondolni magukat mondjuk egy bölcsésznél.

FenrirWolf 2011.10.16. 21:54:18

@pottyospitypang: Oh, szóval ez a probléma epicentruma :)
Próbálj meg beszélni egy SZTE-ssel, de tényleg, vagy egy elte TTK-ssal, ők sem gyengébbek :)
Ez megint csak nem VIK-es specialitás, hanem magyar... Ha elérünk valamit, többnek hisszük magunkat, és ezt hangoztatjuk is... (persze, ehhez ajánlott egy elég széles mintatartomány ismerete, de tanulság körbe nézni az egyetemek közt morális megközelítések végett)
És, bár ez elég negatívnak fest, mégis szükségszerű törvény... A bölcsész elméleti síkra képzi magát, elvonult pályára, ahol nem a gyakorlati képzést tanulókra fog számítani, hanem a vele egyaránt elvonultakra. Más eszme, más hangvétel, más mentalitás...
De ők is eléggé letudnak szólni VIK-eseket, hogy őszinte legyek, mégsem megy torokra a harc...
(Persze, megint máshol, más szakon, más formát ölt az adott jellemző sovinizmus, hol burkoltan, mint mondjuk a bölcsészeknél (miért barátkozzék velük, nem értik meg) , hol nyíltan, mint nálunk...)
És, mielőtt leszólnád, ez a sovinizmus teremti meg a szakmai köröket, és vonzza az embereket egy adott érdek csoportba, ami végül termelő erőt képvisel...
Persze, megint megfeledkeztem a más nézőpontokról, és csak általános elvből közelítettem meg az emberi szelekciók, és csoportosulások elvét...
(am. tény, hogy vannak túl nagy arcúak, de az is tény, hogy többséget akkor sem így ismerem :) )

FenrirWolf 2011.10.16. 21:56:06

(Jajh, és az ELTE-IK-t el is felejtettem említeni, ők is elég viccesek... De ezeket a "különbözőségeket" el kell fogadni, elvileg, ettől (is) vagyunk értelmiség ;) Úgy alkotunk egy egészt, hogy valójában szeparált halmazok összessége vagyunk csak :) )

pottyospitypang 2011.10.16. 22:00:22

Jójó, nem kell mindent megideologizálni. :) Nem vitatkozni akarok a témáról, csak tapasztalatot leírni.

Egyébként egy végzett mérnöktől nem is zavar annyira ez a hozzáállás, de azt nem tűröm, hogy egy gólya osszon ki bárkit, aki nem mérnökpalánta, mert nem biztos, hogy nem pont ő lesz az, aki következő félévben krumplit fog sütni a mekiben..

FenrirWolf 2011.10.16. 22:16:35

@pottyospitypang: :) Ez csak a seniorok keze munkáján múlik :)
Még jó, hogy nem én vagyok az a gólya, legalábbis, ha mégis úgy érzed, nézz körbe jobban :P (szavaid kétértelmű élére próbáltam csak célozni volt, elnézést ;) )
Am. nem ideologizálni szerettem volna, csak, kényes vizek köre ez, mert mindenkinek van véleménye a témáról, és pont a másik a rossz, akit ő nem kedvel... :) És, ideológiák nélkül, ennél már kisebbért is folyt vér (persze, most nem a zászlós/keresztes ideológiákra gondolok, hanem a hagyományos, emberiekre:) )

FenrirWolf 2011.10.17. 21:28:54

@Grandmagic13: Propagandálni ? Igen, abban biztos jobb, de attól még, nekem, innen a "világ másik feléről" nem lesz több :) (bár, ez 50% szarkazmus, de tény, hogy a linked nem teljesen ide illő, max. a propaganda témakörben :) )

Grandmagic13 2011.10.19. 12:25:14

@FenrirWolf: Az autó megfejtés majdnem jó, csak mi a Honda Autóra gondoltunk.
süti beállítások módosítása